Najczęściej spotykane problemy

Możemy pomóc

Jeżeli Twoja drukarka odmawia posłuszeństwa lub pojawił się problem, który uniemożliwia drukowanie - poniżej zebraliśmy najczęściej występujące problemy, które uniemożliwiają komfortowe korzystanie z drukarki.

Kartridża nie można umieścić w drukarce

Kształt lub forma nie pozwala na umieszczenie go w drukarce w miejscu do tego przeznaczonym.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Nieusunięte zabezpieczenie transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

UWAGA!

Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usunięcie obu zabezpieczeń.

Kartridż nie jest kompatybilny z Twoja drukarką

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź opis na opakowaniu produktu (lista drukarek), lub skontaktuj się ze swoim sprzedawcą ustalając kompatybilność instalowanego produktu. Jeśli produkt nie jest kompatybilny z twoim urządzeniem, pod żadnym pozorem nie próbuj go instalować. Wymień produkt na inny kompatybilny z tą drukarką.

Uszkodzenie mechaniczne produktu

Możliwe rozwiązanie problemu
Przyjrzyj się produktowi. Jeśli produkt posiada wyraźne ślady uszkodzenia, nie próbuj go instalować. Zainstaluj produkt wolny od uszkodzeń.

Po zainstalowaniu kartridża drukarka nie drukuje

Drukarka nie reaguje na polecenie drukowania, lub pomimo odgłosów drukowania nie realizuje tego polecenia
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Drukarka nie została podłączona do zasilania

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź podłączenie zasilania drukarki. Podłącz drukarkę do gniazda zasilania zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do drukarki.

Błąd połączenia drukarki z komputerem

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź kabel łączący komputer z drukarką. W przypadku uszkodzenia kabla wymień na nowy wolny od uszkodzeń.

Błąd oprogramowania

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zainstalowany sterownik drukarki. Zaktualizuj go korzystając z dołączonych materiałów wraz z drukarką, lub kontaktując się z serwisem twojej drukarki.

Brak papieru

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zasobnik papieru w drukarce, uzupełnij zasobnik i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

UWAGA!

Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usunięcie obu zabezpieczeń.

Wyczerpany tusz w kartridżu do drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Wymień produkt na nowy i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).
Podstawowym objawem wyczerpanego medium drukującego jest niewyraźny druk, lub przy całkowitym wyczerpaniu brak drukowanego obrazu.

Zacięty papier w drukarce

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), i w przypadku zacięcia papieru, usuń go delikatnie zgodnie z opisem w instrukcji obsługi urządzenia.

Wyeksploatowane elementy drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki). W przypadku wyczerpania limitu pracy innych elementów eksploatacyjnych (głowica, rolki itp.) wymień je na nowe i ponownie uruchom procedurę drukowania lub zgłoś drukarkę do serwisu.

Zaschnięty tusz w drukarce

Możliwe rozwiązanie problemu
Jedną z podstawowych zasad obsługi a przy tym gwarancji prawidłowej pracy drukarki atramentowej, jest unikanie częstych zmian kartridży w drukarce. Każdy tusz przed zainstalowaniem w urządzeniu, jest wyposażony w zabezpieczenie transportowe (taśma zabezpieczająca, klip transportowy, zatyczka plastikowa), które trzeba usunąć przed jego instalacją. Kartridż, który raz został usunięty z drukarki przed wyczerpaniem tuszu, jest poważnie narażony na wyschnięcie i nie powinien być instalowany ponownie. Często instalowanie takiego produktu w drukarce doprowadza do braku drukowanego obrazu oraz do konieczności wymiany kartridża na nowy.
Kolejnym elementem sprzyjającym zasychaniu tuszu w drukarce, jest bardzo rzadkie jej używanie. Każda drukarka jest wyposażona w specjalne miejsce, w którym zabezpieczony tusz przed wyschnięciem oczekuje na kolejne polecenie drukowania. Takie miejsce „parkowania” zabezpiecza kartridż przed wyschnięciem tylko na określony czas i nie jest w stanie zastąpić zabezpieczenia transportowego. Dłuższe przestoje w druku mogą więc, doprowadzić do zaschnięcia nawet mało używanego kartridża. Część producentów drukarek przewidziało taką sytuację, wprowadzając funkcję w sterownikach drukarki pod nazwą np. „czyszczenie dysz”, „kalibracja wydruku”, „test” itp. Zaleca się więc po dłuższym nie używaniu drukarki, zastosowanie takiej funkcji, która może pomóc w rozwiązaniu podobnego problemu. W skrajnych przypadkach (całkowicie zaschnięty tusz) może być wymagana, wymiana kartridża na nowy, a nawet konserwacja drukarki.

UWAGA!

Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usunięcie obu zabezpieczeń.

Częstą przyczyną zaschnięcia tuszu w drukarce jest nieusunięte drugie zabezpieczenie transportowe, które w rezultacie może doprowadzić do zapowietrzenia głowicy drukującej urządzenia.

.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!

Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria cartridga

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.

Drukarka drukuje nieprawidłowo

Kartka po wydrukowania posiada wyraźne zanieczyszczenia takie jak: plamy, rozmazane kolory, niejednolite przetarcia druku, lub drukuje blado, czy nierównomiernie.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Każda drukarka atramentowa, przed kolejnym zleceniem druku wykonuje rutynową czynność prowizorycznego czyszczenia głowicy drukującej („parkuje”). W tym czasie w miejscu „parkowania” głowicy, zbierają się resztki zaschniętego tuszu, które przy braku przewidzianej w instrukcji urządzenia drukarki, konserwacji i czyszczenia urządzenia, mogą powodować poważne zanieczyszczenia w druku.
Unikaj częstych zleceń tego samego druku, nie przekładaj zbyt często kartridży w drukarce (tylko po ich całkowitym wyczerpaniu), a w ten sposób unikniesz niepotrzebnego zużycia tuszu i dodatkowych zanieczyszczeń drukarki. Jeśli zauważyłeś zanieczyszczenia na swojej wydrukowanej kartce, zacznij od polecenia „czyszczenie dysz” w oprogramowaniu zainstalowanym dla tej drukarki, lub skorzystaj kilkakrotnie z opcji drukowania testu. W ten sposób możesz udrożnić dysze kartridża i ponownie przygotować kartridż do druku.

Nieprawidłowe przechowywanie produktu

Możliwe rozwiązanie problemu
Na każdym opakowaniu produktu znajdują się ikony informujące o sposobie jego przechowywania. Magazynowanie produktu w nieodpowiednich warunkach (duża wilgotność, wysoka lub niska temperatura), lub w nieodpowiednim ułożeniu, może zaszkodzić twoim wydrukom, a w skrajnych przypadkach nawet spowodować trwałe uszkodzenie kartridża. Jeżeli przechowywałeś kartridż w warunkach narażonych na powyższe czynniki, odczekaj kilkadziesiąt minut przed włożeniem produktu do drukarki, i spróbuj wydrukować ponownie. Jeśli kilkukrotne powtórzenie tej procedury nie przynosi odpowiednich rezultatów, skorzystaj z innych porad dotyczących podobnych objawów i w ostateczności wymień produkt na nowy.

Źle przeprowadzona kalibracja

Możliwe rozwiązanie problemu
Zazwyczaj instalacja nowego kartridża w drukarce, automatycznie uruchamia procedurę kalibracji. Brak lub błędne jej przeprowadzenie, może skutkować niewyraźnym drukiem, czy przesunięciem barw składowych na wydruku. W takim wypadku skorzystaj ponownie z polecenia kalibracji, i postępuj zgodnie z jej instrukcjami. W ten sposób problem powinien zostać rozwiązany.

Błędne ustawienia urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień. Tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędy druku takie jak: rozmyte kolory, nietrwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia, papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez Ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, ponieważ może to spowodować poważną usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.

WAŻNE!

Zanim zdecydujesz się na druk na folii czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku atramentowego. Inne przeznaczenie tego materiału (np. do drukarki laserowej, kserokopiarki) zazwyczaj wyklucza zastosowanie go w twojej drukarce i może w rezultacie doprowadzić nawet do zalania wnętrza drukarki tuszem z kartridża.

Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Takie zabezpieczenie (taśma zabezpieczająca, klip, zatyczka plastikowa) jest jednorazowe i może nie spełniać swojego zadania przy ponownym użyciu. Zazwyczaj próba instalacji kartridża z zabezpieczeniem kończy się niepowodzeniem (klip, lub zatyczka uniemożliwia włożenie kartridża do drukarki), jednak w wielu wypadkach (taśma zabezpieczająca) udana próba instalacji kartridża, kończy się brakiem wydruku, lub wręcz brakiem jakiejkolwiek reakcji kartridża na polecenie druku. Usuń wszystkie zabezpieczenia transportowe i ponownie przeprowadź procedure drukowania.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!

Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria cartridga

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.

Głośna praca urządzenia

Urządzenie pracuje głośno lub wydaje wcześniej niespotykana dźwięki.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Każda drukarka atramentowa, przed kolejnym zleceniem druku wykonuje rutynową czynność prowizorycznego czyszczenia głowicy drukującej („parkuje”). W tym czasie w miejscu „parkowania” głowicy, zbierają się resztki zaschniętego tuszu, które przy braku przewidzianej w instrukcji urządzenia drukarki, konserwacji i czyszczenia urządzenia, mogą powodować poważne zanieczyszczenia w druku.
Unikaj częstych zleceń tego samego druku, nie przekładaj zbyt często kartridży w drukarce (tylko po ich całkowitym wyczerpaniu), a w ten sposób unikniesz niepotrzebnego zużycia tuszu i dodatkowych zanieczyszczeń drukarki. Jeśli zauważyłeś zanieczyszczenia na swojej wydrukowanej kartce, zacznij od polecenia „czyszczenie dysz” w oprogramowaniu zainstalowanym dla tej drukarki, lub skorzystaj kilkakrotnie z opcji drukowania testu. W ten sposób możesz udrożnić dysze kartridża i ponownie przygotować kartridż do druku.

Wyjątkowe warunki pracy,

Możliwe rozwiązanie problemu
Warunki panujące w pomieszczeniu, w którym pracuje urządzenie mogą mieć znaczący wpływ na jego awaryjność. Warunki zwiększonego zanieczyszczenia (hale produkcyjne, obiekty odkryte, wysokie zapylenie, wysoka temperatura pomieszczenia itp.) lub ekstremalnych temperatur, mogą powodować przejściowe lub trwałe problemy z drukowaniem. Technologia druku atramentowego jest wyjątkowo czuła na takie warunki zewnętrzne. Sprawdź instrukcję obsługi swojego urządzenia, zanim zdecydujesz się na wykorzystywanie go w podobnych warunkach. Jeśli instrukcja zezwala na pracę w takim środowisku, pamiętaj by częściej korzystać z usługi konserwacji, dbać o czystość i odpowiednie warunki w pomieszczeniu.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!

Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria cartridga

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.

Wylany tusz wewnątrz urządzenia

Wnętrze urządzenia jest mocno zanieczyszczone.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Stosowanie niedozwolonych nośników druku

Zastosowanie nie przeznaczonych do druku atramentowego nośników druku takich jak folia, etykieta, lub papier, mogą doprowadzić do wielu różnorodnych komplikacji. Częstym przyczyną awarii jest zastosowanie folii, która nie jest przystosowana do techniki druku atramentowego. W takim przypadku przy przechodzeniu folii, przez prowadnice drukarki, tusz nie zasycha i rozlewa się we wnętrzu drukarki. W efekcie mamy do czynienia z poważnie zanieczyszczonym wnętrzem urządzenia, sprawiającym wrażenie „wylanego tuszu”. Takie objawy wymagają konserwacji serwisowej, która usunie resztki tuszu i uzdatni drukarkę do użytku. Pamiętaj by zawsze czytać preferencje stosowanego nośnika druku i stosować tylko takie, które są specjalnie przeznaczone do druku atramentowego.

Nieprawidłowy transport urządzenia

Przy przenoszeniu urządzenia z miejsca na miejsce, może dojść do wylania tuszu do wnętrza drukarki. Pamiętaj by zawsze transportować urządzenie w położeniu poziomym (w położeniu pracy drukarki) i nie odłączać urządzenia przed zakończeniem jego pracy. W ten sposób unikniesz niepotrzebnych zanieczyszczeń i awarii swojej drukarki. Jeśli dojdzie do wylania tuszu, skorzystaj z pomocy naszego serwisu w celu konserwacji i czyszczenia drukarki.

Nieprawidłowa instalacja produktu

Możliwe rozwiązanie problemu
Przed zainstalowaniem kartridża w urządzeniu, wymagane jest zdjęcie zabezpieczeń transportowych. Nieprawidłowe usunięcie zabezpieczeń (zbyt gwałtowne szarpnięcie, uszkodzenie tej części kartridża, pozostawienie resztek zabezpieczenia na kartridżu) może doprowadzić do nieprawidłowej pracy urządzenia. Taki kartridż zainstalowany w urządzeniu, może „wylać” lub uszkodzić drukarkę.

WAŻNE!

Nigdy nie poddawaj swojego kartridża żadnym modyfikacjom czy przeróbkom. Ingerencja w oryginalny kartridż przerywa gwarancję i często doprowadza do podobnych objawów.

Niesprawny kartridż atramentowy

Możliwe rozwiązanie problemu
Nieprawidłowy transport, złe przechowywanie produktu, jest częstą przyczyną jego „wylania”. Pamiętaj o prawidłowych warunkach przechowywania i transportu najlepiej w oryginalnych opakowaniach. Jeśli jednak wykluczysz wystąpienie uszkodzenia z takich przyczyn, nasz serwis podejmuje się przyjęcia produktu do reklamacji.

Zmniejszona wydajność produktu

Ilość wydruków jest stanowczo mniejsza niż poprzednim razem.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Ustawienia drukowania

Część drukarek atramentowych jest wyposażona w funkcję drukowania ekonomicznego.Taka funkcja w większości wypadków ma ograniczony wpływ na jakość drukowania i nie jest domyślnym parametrem ustawień drukarki. Jeśli zależy ci na wysokiej wydajności, włącz funkcję ekonomicznego druku w ustawieniach drukarki i ciesz się zwiększoną wydajnością naszego kartridża.

WAŻNE!

Ilość stron możliwa do wydrukowania dla alternatywnych głowic atramentowych w naszej ofercie, podawana jest zgodnie parametrami norm ISO. Testowy wydruk zgodny z tymi normami jest odzwierciedleniem około 5% zadrukowania kartki A4. Norma ma tylko formę porównawczą dla różnych marek tego samego produktu, w związku z tym drukowanie z innym procentem zadrukowania, może wykazać znaczące różnice w wydajności.

Różnorodny cykl pracy

Bardzo duży wpływ na ilość wydrukowanych kartek może mieć różnorodny cykl pracy danego urządzenia. Jeśli dla danego urządzenia wyślemy polecenie drukuj z jednorazowym zleceniem 200 kartek tego samego wydruku, możemy osiągnąć dużo lepsze rezultaty w ilości wydrukowanych stron, niż np. przy kilkudziesięciu zleceniach różnorodnych wydruków. Dzieje się tak, ze względu na zastosowaną technologię powielania obrazu oraz różnorodne pokrycie procentowe pojedynczej strony. Każda drukarka atramentowa, przed kolejnym zleceniem druku wykonuje rutynową czynność prowizorycznego czyszczenia głowicy drukującej („parkuje”), zużywając na tą czynność drobną porcję tuszu.Kilkukrotne powtórzenie tego samego zlecenia druku w porównaniu z jednym zleceniem na kilka kartek tego samego druku, zużyje znacznie więcej tuszu.Również zastosowanie innych nośników niż papier (folia, etykiety, papier o zwiększonej gramaturze) może zwiększyć zużycie twojego kartridża. Jeśli chcesz zachować parametry wydajności kartridża, staraj się drukować z zastosowaniem licznika kopii do wydrukowania, unikając wielu pojedynczych zleceń dla tego samego wydruku.

Wysokie zadrukowanie strony

Możliwe rozwiązanie problemu
Stosując wydruki z wysokim pokryciem pojedynczej kartki, nie można liczyć na zachowanie parametrów wydajności kartridża. Testy na podstawie, których określono taki parametr (ISO) zostały wykonane z użyciem wydruku z ok. 5% pokryciem obrazu. Również sposób rozmieszczenia zaczernienia kartki oraz różnorodność graficzna może zakłócić ostateczny wynik ilości wydrukowanych stron. Pamiętaj, że każdy wydruk o zwiększonym polu zadruku może mieć znaczący wpływ na ostateczny wynik wydajności zakupionego kartridża.

Tonera nie można umieścić w drukarce

Kształt lub forma nie pozwala na umieszczenie go w drukarce w miejscu do tego przeznaczonym.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Nieusunięte zabezpieczenie transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

Toner nie jest kompatybilny z Twoją drukarką

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź opis na opakowaniu produktu lub skontaktuj się ze swoim sprzedawcą ustalając kompatybilność instalowanego produktu. Jeśli produkt nie jest kompatybilny z twoim urządzeniem, pod żadnym pozorem nie próbuj go instalować. Wymień produkt na inny kompatybilny z tą drukarką

Uszkodzenie mechaniczne

Możliwe rozwiązanie problemu
Przyjrzyj się produktowi. Jeśli produkt posiada wyraźne ślady uszkodzenia, nie próbuj go instalować. Zainstaluj produkt wolny od uszkodzeń.

Po zainstalowaniu tonera drukarka nie drukuje

drukarka nie reaguje na polecenia drukowania, lub pomimo odgłosów drukowania nie realizuje tego polecenia.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Drukarka nie została podłączona do zasilania

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź podłączenie zasilania drukarki. Podłącz drukarkę do gniazda zasilania zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do drukarki.

Błąd połączenia drukarki z komputerem

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź kabel łączący komputer z drukarką. W przypadku uszkodzenia kabla wymień na nowy wolny od uszkodzeń.

Błąd oprogramowania

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zainstalowany sterownik drukarki. Zaktualizuj go korzystając z dołączonych materiałów wraz z drukarką, lub kontaktując się z serwisem twojej drukarki.

Niezamknięta pokrywa urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Domknij dokładnie pokrywę urządzenia i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

Brak papieru - lub niedomknięta pokrywa zasobnika

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zasobnik papieru w drukarce, uzupełnij zasobnik i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

Wyczerpany toner do drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Wyczerpany proszek w kartridżu tonerowym, wymień produkt na nowy i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia)..

Zacięty papier w drukarce

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), i w przypadku zacięcia papieru, usuń go delikatnie zgodnie z opisem w instrukcji obsługi urządzenia.

Wyeksploatowany bęben drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), a w przypadku wyczerpania limitu pracy bębna, zespołu bębna lub innego materiału eksploatacyjnego (fuser, fuser kit, transfer kit), wymień na nowy i ponownie uruchom procedurę drukowania. Zawsze możesz zwrócić się do naszego serwisu, który rozwiąże twój problem w jak najszybszym czasie.

Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia – miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy pył papierowy. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może wywołać wiele problemów z wydrukiem a nawet awarię urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!

Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria tonera

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.

Drukarka drukuje nieprawidłowo – wydruki są zanieczyszczone

Kartka po wydrukowaniu posiada wyraźne zanieczyszczenia takie jak: plamy, rozmazane kolory, niejednolite przetarcia druku, lub drukuje blado, czy nierównomiernie.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia – miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy pył papierowy. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może wywołać wiele problemów z wydrukiem a nawet awarię urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

Nieprawidłowe przechowywanie produktu

Możliwe rozwiązanie problemu
Na opakowaniu każdego produktu znajdują się ikony informujące o sposobie jego przechowywania. Magazynowanie produktu w nieodpowiednich warunkach (duża wilgotność, wysoka lub niska temperatura), lub w nie odpowiednim ułożeniu (pionowe położenie), może zaszkodzić twoim wydrukom. W takim wypadku odczekaj kilkadziesiąt minut przed ponownym włożeniem produktu do drukarki, następnie mocno wstrząśnij tonerem i ponownie włóż do urządzenia. Pamiętaj, że produkt (zwłaszcza przy zdjętym zabezpieczeniu) może w trakcie wstrząsania uwolnić część proszku zamkniętego wewnątrz obudowy. Najczęstszym objawem powyższego zjawiska, jest nierównomierny wydruk np. druk tylko z lewej strony.

Błędne ustawienia urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień. Tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędy druku takie jak: rozmyte kolory, nietrwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, może to spowodować poważną usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.

WAŻNE!

Zanim zdecydujesz się na druk na folii czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku laserowego. Inne przeznaczenie tego materiału może go wykluczyć w stosowaniu w twojej drukarce.

Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!

Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria tonera

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.

Komunikaty sygnalizujące błędy drukowania

Kartka po wydrukowaniu posiada wyraźne zanieczyszczenia takie jak: plamy, rozmazane kolory, niejednolite przetarcia druku, lub drukuje blado, czy nierównomiernie.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia – miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy pył papierowy. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może wywołać wiele problemów z wydrukiem a nawet awarię urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

Funkcje chipa elektronicznego

Możliwe rozwiązanie problemu
Niektóre modele produktów alternatywnych wyposażone są w inną wersję chipa elektronicznego, który może nie obsługiwać części funkcji drukarki. Zazwyczaj jest to połączone ze znaczną różnicą w cenie, ale nigdy nie wpływa na jakość czy wydajność naszych produktów. W takich sytuacjach pomimo komunikatów typu (inny materiał drukujący) na drukarce, lub wyłączonej funkcji licznika wydrukowanych stron, można swobodnie drukować w oczekiwaniu dobrej jakości druku. Część takich funkcji jest specjalnie zarezerwowana przez producenta urządzenia tylko dla jego produktów i niemożliwa do uzyskania dla innych producentów.

Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących twojego produktu skorzystaj z naszej infolinii (32) 359 37 00 lub z zakładki formularz kontaktowy.

Błędne ustawienia urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień. Tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędy druku takie jak: rozmyte kolory, nietrwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, może to spowodować poważną usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.

WAŻNE!

Zanim zdecydujesz się na druk na folii czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku laserowego. Inne przeznaczenie tego materiału może go wykluczyć w stosowaniu w twojej drukarce.

Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!

Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria tonera

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.

Głośna praca urządzenia

Urządzenie pracuje głośno lub wydaje wcześniej niespotykana dźwięki.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia – miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

Wyjątkowe warunki pracy,

Możliwe rozwiązanie problemu
Warunki panujące w pomieszczeniu, w którym pracuje urządzenie mogą mieć znaczący wpływ na jego awaryjność. Warunki zwiększonego zanieczyszczenia (hale produkcyjne, obiekty odkryte, wysokie zapylenie, wysoka temperatura pomieszczenia itp.) lub ekstremalnych temperatur, mogą powodować przejściowe lub trwałe problemy z drukowaniem. Technologia druku atramentowego jest wyjątkowo czuła na takie warunki zewnętrzne. Sprawdź instrukcję obsługi swojego urządzenia, zanim zdecydujesz się na wykorzystywanie go w podobnych warunkach. Jeśli instrukcja zezwala na pracę w takim środowisku, pamiętaj by częściej korzystać z usługi konserwacji, dbać o czystość i odpowiednie warunki w pomieszczeniu.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!

Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria cartridga

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.

Wysypany proszek wewnątrz urządzenia

Wnętrze urządzenia jest mocno zanieczyszczone.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Konstrukcja urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Część stosowanych na rynku urządzeń jest tak skonstruowana, by resztki opadającego proszku tonerowego zbierały się w specjalnie do tego celu przeznaczonym miejscu (korytko, zbiornik resztkowy itp.). Po usunięciu materiałów eksploatacyjnych z urządzenia, często przedstawia nam się widok (zwłaszcza w kolorowych drukarkach) rozsypanego proszku na dnie drukarki. Takie zjawisko jest przewidziane przez producenta urządzenia i nie świadczy o jego awarii. Jednak w tych modelach drukarek, należy częściej przeprowadzać konserwację i jej czyszczenie.

Nieprawidłowa instalacja produktu

Możliwe rozwiązanie problemu
Przed zainstalowaniem kartridża tonerowego w urządzeniu, wymagane jest zdjęcie zabezpieczeń transportowych. Nieprawidłowe usunięcie zabezpieczeń (zbyt gwałtowne szarpnięcie, uszkodzenie tej części kartridża, pozostawienie resztek zabezpieczenia w kartridżu) może jednak doprowadzić do nieprawidłowej pracy urządzenia. Jednym z objawów (w wyniku nieszczelności na styku urządzenia z kartridżem) to wysypywanie części proszku w trakcie pracy.

WAŻNE!

Nigdy nie poddawaj swojego kartridża żadnym modyfikacjom czy przeróbkom. Ingerencja w oryginalny kartridż przerywa gwarancję i często doprowadza do podobnych objawów.

Niesprawny kartridż tonerowy

Możliwe rozwiązanie problemu
Nieprawidłowy transport, złe przechowywanie produktu, są częstą przyczyną jego rozszczelnienia a w rezultacie wysypania proszku w trakcie pracy w urządzeniu. Pamiętaj o prawidłowych warunkach przechowywania i transportu najlepiej w oryginalnych opakowaniach. Jeśli jednak wykluczysz wystąpienie uszkodzenia z takich przyczyn, nasz serwis podejmuje się przyjęcia produktu do reklamacji.

Zmniejszona wydajność produktu

Ilość wydruków jest stanowczo mniejsza niż poprzednim razem.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Ustawienia drukowania

Możliwe rozwiązanie problemu
Część drukarek laserowych, jest wyposażona w funkcję drukowania ekonomicznego.
Taka funkcja w większości wypadków ma ograniczony wpływ na parametry drukowania i nie jest domyślnym parametrem ustawień drukarki. Jeśli zależy ci na wysokiej wydajności, włącz funkcję ekonomicznego druku w ustawieniach drukarki. Możesz też zainstalować w swojej drukarce toner marki Zebra, dla najpopularniejszych modeli producent zastosowała rozwiązania znacznie zwiększające wydajność produktu nawet do 90%. Sprawdź aktualna ofertę i odszukaj produkt do swojej drukarki na stronie www.passoprint.pl.

WAŻNE!

Ilość stron możliwa do wydrukowania dla tonerów laserowych, podawana jest zazwyczaj (w zależności od producenta) zgodnie z parametrami norm ISO 19752. Testowy wydruk zgodny z tymi normami jest odzwierciedleniem około 5% zadrukowania kartki A4. Norma ma tylko formę porównawczą dla różnych marek tego samego produktu, a drukowanie z innym procentem zadrukowania, może wykazać znaczące różnice w wydajności.

Różnorodny cykl pracy

Możliwe rozwiązanie problemu
Bardzo duży wpływ na ilość wydrukowanych kartek, może mieć różnorodny cykl pracy danego urządzenia. Jeśli dla danego urządzenia wyślemy polecenie drukuj z jednorazowym zleceniem 2 000 kartek tego samego wydruku, możemy osiągnąć dużo lepsze rezultaty w ilości wydrukowanych stron, niż np. przy kilkuset zleceniach różnorodnych wydruków. Dzieje się tak ze względu na zastosowaną mechanikę powielanego obrazu tej technologii, oraz różnorodne pokrycie procentowe pojedynczej strony. Również zastosowanie innych nośników niż papier (folia, etykiety, papier o zwiększonej gramaturze) może zwiększyć zużycie twojego kartridża.

Jeśli chcesz zachować parametry wydajności twojego kartridża, staraj się drukować z zastosowaniem licznika kopii do wydrukowania, unikając wielu pojedynczych zleceń dla tego samego wydruku.

Wysokie zadrukowanie strony

Możliwe rozwiązanie problemu
Stosując wysokie zaczernienie pojedynczej kartki, nie można liczyć na zachowanie parametrów wydajności kartridża tonerowego. Testy na podstawie których określono taki parametr (ISO) są wykonywane zazwyczaj z użyciem wydruku z ok. 5% pokryciem obrazu (w zalezności od producenta). Również sposób rozmieszczenia zaczernienia kartki oraz różnorodność graficzna może zakłócić ostateczny wynik ilości wydrukowanych stron.
Pamiętaj więc, że każdy wydruk o zwiększonym polu zadruku może mieć znaczący wpływ na ostateczny wynik wydajności zakupionego kartridża.

Posiadasz flotę drukarek?

Zapewniamy profesjonalną i wszechstronną
obsługę serwisową urządzeń drukujących.